Donder en Bliksem

15 november 2015 - Ballitoville, Zuid-Afrika

Wo 11.11:
Vandaag hebben we voornamelijk auto gereden. Veel slingerwegen over diverse bergen en uiteindelijk na zo'n 6 uur rijden (excl lunch en omwisselen van onze huurauto), rond 17.00u aangekomen bij onze nieuwe accomodatie. Het ziet er weer prima uit. Na zoveel tijd in de airco van de auto voelt de buitenlucht als een föhn die in je gezicht blaast. Vanaf de veranda bij onze lodge hebben we een mooi uitzicht op Swaziland en het Jozini meer. Ook hebben we een buitendouche. Douchen met donder en bliksem boven je is een heel avontuur. Vooral Renate vind het "een ervaring".

Do 12.11: vandaag begint de dag weer om 06.00u als we worden opgehaald voor een boatcruise over het Jozini meer. We zien weer tientallen wilde dieren. Impala's, wrattenzwijnen, gnoe's, kudu's, neushoorns, giraffes, krokodillen, een adelaar en een gier. Het blijft wonderbaarlijk. Na het aansluitende ontbijt volgt een luie ochtend met slapen en lezen. Heerlijk! Het avondeten betreft een zogeheten "Boma" maaltijd. Een groot kampvuur als middelpunt en allerlei heerlijke gerechten waar uit gekozen kan worden. Voor het eerst eet ik "cornbread". Heer-lak! Hierna meteen onder de zure lappen want morgenochtend volgt weer een vroeg vertrek naar Kosi Bay Forest Lodge.

Vr 13.11: Kosi Bay Forest Lodge, een lodge zonder electriciteit en alleen per 4x4 bereikbaar. Gelukkig worden we opgehaald, want onze Toyota Corolla gaat dit ritje niet trekken. De middag beginnen we met een lunch en middagwandeling door het bos. Best raar om op de plek te lopen waar normaal de zeer territoriale en agressieve Nijlpaarden verblijven. In de avond volgt een lekkere maaltijd onder "het genot" van live entertainment genaamd "Donder en Bliksem". Renate kijkt me bibberend aan, dus we gaan snel terug richting onze tent. Helaas blijft het heel de nacht zo rumoerig en doet renate geen oog dicht.

Za 14.11: We verlaten Kosi Bay een dag eerder gezien het weer. We vertrekken naar Ballito, ca 400km verderop. We verblijven in een heus 5* guesthouse met uitzicht op zee. We horen vandaag pas van de verschrikkingen in Parijs. In de avond volgen we het nieuws op CNN. We beseffen ons te meer om te genieten van de mooie momenten van onze trip, want het blijkt maar weer dat er helaas teveel crazy people op deze wereld rondlopen. Bizar!

Zo 15.11:
De dag begint met het spotten van een grote groep dolfijnen. Na ons ontbijt nog even snel een blog posten en zometeen vertrekken we naar Shakaland. Dit is opgebouwd rondom de serie Shaka Zulu.  Aangezien we momenteel in Zulu gebied verblijven en hier wat meer over willen weten lijkt ons dit een prima manier.

We hebben net ook nog even snel een filmpje gepost...

Toedels!

1. Sylvie:
    15 november 2015
    Weer spannende dingen mee gemaakt jullie. .tja helaas is t verschrikkelijk in Parijs..geniet extra want er lopen te veel Crazy People rond..xs
  2. J.A.F. Krommert:
    Hallo luitjes,
    Wat er ook gebeurd in de wereld, wel blijven genieten!!
    We hebben nog niet het filmpje ontvangen, maar dat zal nog wel komen.?

Kus
    Ma @ Pa
  3. J.A.F. Krommert:
    15 november 2015
    Het filmpje hebben we ontvangen, foutje van mij.

Pa
  4. Gijs T:
    15 november 2015
    Vette shit zeg!! Mooie verhalen, leuk geschreven!

Enjoy big time!
  5. Sabine:
    16 november 2015
    mooie verhalen!
    Knuffel vanuit hier en inderdaad......genieten!
  6. Raggie:
    17 november 2015
    Een prima periode om een tijdje eruit te zijn zou ik zeggen ;-) geniet met volle teugen