Groen, groen en nog eens groen!

10 november 2015 - Hazyview, Zuid-Afrika

Zondag 08.11:
Vandaag de laatste dag @ Kapama Game Reserve. We beginnen de dag weer om 05.00u en tijdens onze laatste drive zien we onder andere een Honey Badger!! Wie dit beestje niet kent, check YouTube. Dit diertje steelt prooien van leeuwen gewoon voor hun neus vandaan. Deze bad-ass kent gewoon geen angst en is knettersterk (na een zeer giftige slangenbeet even 5 uur onder zeil om vervolgens vrolijk wakker te worden).

Ook zien we een grote groep zebra's samen met een giraffe aan een nog gevulde drinkplaats drinken. Prachtig plaatje.

Na deze mooie drive vertrekken we richting Hazyview. Slechts 90km maar wij nemen de dubbel zo lange scenic route. Mooie bergen, viewpoints, veel groen en prachtige natuurverschijnselen. Onderweg pikken we nog een pannenkoek mee bij Harry's Pancakes in Graskop. Inderdaad, een pannenkoek, in Zuid Afrika.

Ma 09.11:
Na een heerlijke lange nachtrust en flink ontbijt gaan we op zoek naar al het moois dat deze groene omgeving te bieden heeft. De panoramaroute bied uitkomst. We zien dverse prachtige watervallen, Bourke's Luck Potholes, De Drie Rondavels en byzondere uitzichten zoals God's Window (met hoog bezoek van de Miss Heritage modellen, compleet met selfie poses, 10cm foundation op hun duckface en sjerp met landvermelding).

Daarnaast ontdekken we ook nieuwe gerechten bij The Wild Fig Tree in Sabie. Tip van onze locale host Philip. Renate geniet van een Warthog potjie (wrattenzwijn-stoofpot) en ik van een Wildebees (Gnoe) steak. Beiden heerlijk!! Gisteren op foto, vandaag op ons bord.

Di 10.11:
Het zal (net als gisteren) ongeveer 40 graden worden (!!). Dus wat doe je dan? Juist, we gaan iets actiefs doen. Nou ja, soort van actief. Via diverse platforms in totaal 1200 meter aan een kabel hangen en dwars over/door het bos sjezen. En dat sjezen gaat best snel!! De noodzakelijke "gear" is HEUL HEUL HEUL erg NIET charmant en ook HEUL HEUL HEUL erg NIET comfortabel rondom camilo's "gear". Gelukkig stap ik na de 10 afdalingen meteen de auto in en hoef ik niet te lopen. Ik had ook niet meer kunnen lopen trouwens. Zelfs zitten is nu nog gevoelig :)

Een bezoek aan Sabie Coffee Valley (genieten van populaire lokale zelf gebrande koffie) en straks een heerlijk stuk vlees bij lokale #1 grill steakhouse Pioneers Butchers Grill in Hazyview maken de dag compleet. Om de (malaria) muggen te ontwijken smeren we ons elke avond in met de naar Menthol ruikende Kayaputi Olie. We zijn inmiddels lokaal beroemd als de "Vicks Vaporub sticks from Holland".

Morgen hebben we een lange rit voor de boeg naar Pongola. Zo'n 500km!

(Binnenkort zullen we weer wat foto's proberen te plaatsen als we wat sneller en stabieler internet hebben gevonden. De serie van de eerste week staan inmiddels wel online.

Toedels!

6. Stephanie:
    Wauw! Geweldige foto's!
  7. Peggy:
    10 november 2015
    He stinkende hollanders haha wat een verhaal weer prachtig!! Zeker wel eiwitpannekoeken he haha en steak gaat goed daar lol
    lekker genieten schatties wij zijn niey jaloers hoor xxxx o ja de maandagavond heniet mee schat x
  8. J.A.F. Krommert:

11 november 2015
    Hele mooie foto's! Ennuh zo wil ik ook wel kamperen ; ) prachtig! X
  10. Louisa:
    11 november 2015
    Weer een spannend verhaal , wel eens gehoord van biefstuk bij pijnlijke billen ?
    Weet niet wat ik fout doet of heb gedaan ,maar ik zie geen enkele foto...